Az a bizonyos kukacos alma

Emlékeztek még rá, hogyan tanultatok meg szorozni? A tanító néni feltett a táblára egy képet, amin szép almák látszottak tányérokon. Ő meg azt mondta hozzá, hogy láttok itt 7×5 almát – mert 7 kupacban van 5-5 alma. Hogy összesen mennyi is? Mondott valami nagy számot, de ki tudja azt már a sok kis másodikos közül?!

Szor-Szer-Ször meséivel a vizualitásra építünk! Ez a módszer azoknak a gyerekeknek nyújt segítséget, akiknek a vizuális memóriájuk fejlettebb. Azoknak, akik nem logikusan gondolkodnak, hanem a képi emlékezetüket hívják segítségül. Bár a hagyományos módszerek ábrái segítő szándékkal készültek, sokaknak azonban mégsem elég az. Látják ugyan maguk előtt a hét kupac almát, szép, piros, mosolygós almákat, még a tányérok színére és mintájára is emlékeznek, meg hogy volt egy kukacos alma is köztük. De hogy milyen számokat kellene itt mondani?! Halvány sejtelmük sincs.

 1307281670_Clipart_Free

Azok a gyerekek, akik  Szor-Szer-Ször meséit már óvodás korukban megismerik, a szorzat hallatán emlékezni fognak egy képre. Amikor azt hallják, hogy 2×6, akkor azonnal eszükbe jut, amint Hattyú Hannihoz jön Gombóc Gábor, aki bedob neki EGY kenyérdarabkát. Igaz, hogy KETTŐ hal majdnem lenyúlja a finom falatot, de végülis minden jó, ha a vége jó… A vége pedig jó, mert a mi kis másodikosunk már vágja is rá, hogy 2×6 az 12.

 

Szeretnéd, hogy a te gyermekednek is kisujjból jöjjön a szorzótábla?